Nabór na stanowisko asystent rodziny

                                        NABÓR NA STANOWISKO: ASYSTENT RODZINY

Kierownik Gminnego  Ośrodka Pomocy Społecznej w Brudzeniu Dużym ogłasza nabór

kandydatów na wolne stanowisko: asystent rodziny

 

1. Określenie stanowiska:
Forma zatrudnienia: stosunek pracy w formie zadaniowego czasu pracy (20 godz. tygodniowo)  – od 2 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2014 r.

 

2. Wymagania:

 Asystentem rodziny może być osoba, która spełnia warunki określone w art. 12 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. nr 149, poz. 887 z późn. zm.)

 

3. Wymagania niezbędne:

- Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

-  wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi i obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

- wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany  co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,

- kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona,

- kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,

- nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

- umiejętność podejmowania decyzji,

- zdolność otwartość na komunikowanie się,

- poczucie odpowiedzialności.

- posiadanie prawa jazdy kat. B.

 

4. Wymagania dodatkowe:

- znajomość przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011 r. nr 149, poz. 887 z późn. zm.),

- znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 z późn. zm.),

- znajomość obsługi komputera (pakiet MS Office),

- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,

- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

- komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,

- umiejętność współpracy w zespole,

- odporność na sytuacje stresowe.

5. Zakres wykonywanych zadań:

- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,

- opracowanie we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,

- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,

- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,

- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,

- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,

- wspieranie aktywności społecznej rodzin,

- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,

- motywowanie doi udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,

- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach posychoedukacyjnych,

- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,

- prowadzenie indywidualnej konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,

- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,

- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej, niż co pół roku,

- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,

- sporządzenie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,

- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.

- współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r.o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

6. Wymagane dokumenty:
.    Życiorys (CV),
.    List motywacyjny,

.   Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje i przebieg zatrudnienia,

- oświadczenie o niekaralności,

- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

- oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

- oświadczenie, ze kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona, 

- oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd. 

- osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie”  z Krajowego Rejestru Karnego,                

-  Oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści:

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926) oraz ustawą z dn. 21.11.2008 r.  o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r.  Nr 223, poz. 1458 z późniejszymi zmianami)".

7. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brudzeniu Dużym, ul. Jana Pawła II 2A. w zamkniętej kopercie z dopiskiem Nabór na stanowisko Asystenta rodziny” w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 grudnia 2013 r. do godz. 15.00.

Dokumenty należy składać osobiście lub korespondencyjnie na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brudzeniu Dużym, 09-414 Brudzeń Duży, ul. Jana Pawła II 2A.

Z kandydatami spełniającymi wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu  24-260-40-79 w godzinach 8:00 do 15.00. Dokumenty, które wpłyną do GOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie internetowej Urzędu Gminy i GOPSu Brudzeń Duży  oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie GOPS Brudzeń Duży.

8. Informacje dodatkowe:

Praca asystenta rodziny może być wykonywana w godzinach popołudniowych oraz w dni wolne od pracy, również w weekendy.

Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń realizowanych przez gminę Brudzeń Duży.

 

Załącznik

Oświadczenie o niekaralności